Tuesday, February 8, 2011

Pengalaman di persidangan hari ini

Assalamualaikum n' hye all~

Hari ni ada satu persidangan kat UPSI. "Persidangan Kebangsaan Geografi & Alam Sekitar Kali Ke-3". Aku tau pasal persidangan ni pun pasal sorg pensyarah aku jadi pembentang utk persidangan ni. Dia tunda kelas pagi ni sebab perlu persediaan utk pembentangan dia. Tertarik nak dgr pembentangan dia, aku pun ke Bangunan E-Learning. Sesi kedua 11 pagi - 1 tghari. Sampai-sampai je kat tingkat 5, sekali ada pameran buku DBP. Shoppin buku dulu la nampaknya. 3 buah buku bakal dihadamkan. Yum Yum.

Sesi kedua persidangan berkisar pasal pengajaran subjek Geografi kat skolah. Masalah. Cabaran. Kiranya sudut pedagogi Geografi la. Sebelum masuk dewan, aku ke kaunter pendaftaran dulu. Tanya kat petugas situ, "kena daftar ke?" Dia tanya, "bayar ke?" "Oh. Kena bayar ke? " "Kalau tak bayar tak dapat makan la. Masuk boleh aje." Good. Aku masuk2, terus duduk kat bahagian pintu utama. Kat situ nampak semua mcm pensyarah2 aje. Student2 dok kat bahagian bertentangan tp tak terfikir pulak tempat duduk pensyarah dan student kena asing. ;p

Jam 1 tghari, persidangan pun berhenti rehat. Aku turun la nak balik rumah. Sampai kat bawah, ada sorg student tegur (dalam loghat Kelantan). "Pembentang ke?" Aku jawab la tak. Haha. "Kenapa?" Dia jawab "Nampak duduk kat tempat pembentang tadi." "oh ye ke?" Hahahaha. Tapi no worries la pun. Muka pun ada gaya pembentang pe... Kahkahkah. POYO~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...