Sunday, July 22, 2012

Ada apa dengan Miri?

Salam n' hye all!

Hampir 2 bulan aku berada di bumi Miri. Tapi tak sempat kongsi dengan korang apa yang ada kat Miri ni. :D hehe. Entahla, berat je nak memulakan sesi menulis. Tapi fikir2 balik, kalau biar je kenangan tu berlalu, nanti lama2 hilanglah ia. Jadi, aku kongsi sikitlah apa yang aku sempat lalui di Miri ni. :)

Apa istimewanya Miri? Miri merupakan tempat bermulanya industri petroleum di negara kita. Kalau sekarang kita lihat petroleum disedut dari dasar lautan, 100 tahun dulu ia disedut di daratan. Telaga minyak pertama kat sini diberi nama 'Grand Old Lady'. Letaknya di atas Bukit Kanada. Ikut buku sejarah pula, Miri merupakan tempat pertama Jepun menyusup masuk ke Borneo.

Okay. tak payah cerita panjang. Aku kongsi beberapa gambar menarik sepanjang 2 bulan ni. Oh ya, selamat berpuasa buat muslimin dan muslimat di mana jua anda berada! ;)


                                             SMK Lutong. Tempat menabur bakti :D


Rumah sewa di Miri :)


Pasar malam Saberkas

Pantai Lutong. Belakang sekolah kami :)

Lapangan Terbang Miri

Pemandangan dari atas Jambatan Piasau

Sukan sekolah di Stadium Miri

Taman Bulatan: Salah satu lokasi beriadah.

Lapangan terbang lama belakang sekolah

Grand Old Lady @ Canada Hill

Melihat matahari terbenam dari puncak Bukit Kanada

Mee Kolok sigek! :D

Makan malam @ Dynasty Hotel

Taman Tasik Senadin. Dekat rumah

Zee Avi homecoming concert 

Sekolahku indah!

Okay, sampai jumpa lagi! Miri rocksss!!!



2 comments:

Mumtahanah Yorin said...

Miri tu dimana bang??

fadly amzar said...

Lihat di Google map :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...