Monday, August 17, 2009

Wacana Buku - Tunggu Teduh Dulu



Salam n' Hye all~

Jumaat lepas telah diadakan satu wacana buku kat perpustakaan. Kali ni FSSK organize wacana ni utk kali ke-2. Novel karya Faisal Tehrani iaitu Tunggu Teduh Dulu menjadi pilihan untuk diwacanakan pada kali ini.

Awal2 lagi aku dah tau program ni melalui moderatornya iaitu En. Nizamuddin Alias. Sorang kawan aku diberi satu tugasan untuk mengulas sedikit pengalaman membaca novel ni. Beberapa org students dipilih oleh En. Nizam. bertuah diorg. dapat novel free!

Sehari sebelum Wacana Buku berlangsung, aku dapat sms mengingatkan program ni. so, sempat gak pass around sms. Hopefuly ramai support.

Jumaat.

Lepas solat Jumaat, hujan turun lebat sungguh. memang aku ada kereta, tapi lebat mcm ni tak memungkinkan nak kuar. papehal, settlekan agenda utama untuk hantar Assignmt Dasar2 Negara. Dengan selamba aku masuk ikut pintu utama. dah ujan. nak wat mcm mana. so, lepas gak masuk. :)

Aku sampai dalam 3.40 petang. masa tu Pewacana 1 sedang mewacanakan novel ni. Tak la lambat sangat. Sebelum terlupa, Pewacana petang tu: En. Yazid Saleh (Jab. Geografi) dan En. Muhammad Rozaimi Ramle (tutor FSSK). Kedua-duanya sanggup datang even dalam cuti belajar. Thanks~

Ringkasnya, ni kali pertama aku hadiri program mcm ni. memang tak ramai yang datang. mungkin sebab ada kelas n ari ujan sebelum tu. Papepun, aku harap kawan2 akan datang utk next wacana (Insya Allah). tak rugi.

Aku tak mau ulas pasal novel ni. Nak tau, bole tgk ulasan2 kat few blogs. :) Setelah dgr ulasan pasal novel ni, memang shud get one!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...