Wednesday, October 22, 2008

They learned a lesson...

Alhamdulillah, jamuan hari raya that day successfully done by us. walaupun yang datang +-330 orang aje, tp suma nampak cukup makan n puas ati. even tho ada yg regret tak dapat nyanyi karaoke lagu raya. sorry guys!

Isnin. 13/10/2008


"assalamualaikum... zul, where are u now?"
"at my college"
"good. can you be at JPPHB immediately?"
"ok, sure"

Dengan tak mandi lagi... huhuhu. bersiap secepat mungkin. Hm...nak pakai baju apa ni???

Lebih kurang 20 minit juga masa yang aku ambil since call daripada en. nizam td. sampai aje kat bawah Bangunan Suluh Budiman tu, lagi call daripada en. nizam. dia suruh terus ke Pejabat Pengarah JPPHB.

"assalamualaikum"

sampai-sampai aje, aku nampak cik Fazilah, 2 org yang aku expect technician, en. nizam dan pengarah JPPHB yg pertama kali aku jumpa.

"This is Tn. Hj ........"(aku dah lupa nama dia. hehehe) en. nizam kenalkan. shake hands...

"Pakai baju CIMB ni. ada apa?"
"i'm an ex-staff"
"oh.. okay"
"baik. ceritakan serba sedikit apa yang terjadi di belakang audi. pukul berapa awak sampai ya?"

so... aku cerita la... kul brapa ajk sampai. tunggu PA system tak dpt2.

"nak tanya la. awak ada alihkan khemah? atau tak stuju dgn layout khemah yg kami letak?

(erkkk... skali soalan bahaya ni. nak jawab apa ek??? should i be honest?)

"tak ada pun. kami sampai khemah macam tu la. lagipun ada 2 grup buat function kat sana ari tu. FST dgn program dia"

Phew~

"sebab kalau ikut aduan tak cukup lampu, technician dah buat wiring. masalahnya khemah dah dialihkan. tapi tak apa. mungkin somebody dah alihkan..."

"tp pasal mikrofon tu, saya agak ralat juga... kalau saya diberitahu mungkin masalah dpt diatasi. tapi, kamu pun tak ada no. saya."

(cheh. ayat manis pulak org tua ni)

"tak apa. next year, saya akan pastikan jamuan kamu sukses! nanti kamu direct dgn saya terus..."

(wekkk... nak muntah aku dgr ayat tu. ayat melepaskan diri)

"so, anything to say En. Zul?"

"emm, saya pun baru semester 2 kat UPSI ni. so many things to do in the future. dan kita akan bekerjasama lagi. sudah tentunya. so, saya harap, benda ni jadi pengajaran buat kita semua."

"yes. yes. in the future, if anything, you just see me."

(cheh)

"so, cik fazilah, next time... Pls call ye...." hehehe ayat akhir en. Nizam yang sangat tajam.

so, kami pun kuar dari JPPHB.

"I'm afraid of your answer to the question just now"
"tu la pasal. takut gak td. nak jwb jujur atau tak."
"let me tell u. even at court, u dont have to tell truth at all time."
"yup. walaupun khemah yg dialihkan tu takde lampu, tp saya yakin. technician2 tu tunggu masa je nak shoot balik kat kita kalau saya jwb kita yg alih. hehehe"
"yes. thank god you give the same answer as what i think."
"and they leaned a lesson today..."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...