Tuesday, January 5, 2010

Da jia hao!!!

Salam n' hye all!

Hari ni adalah hari pertama dalam minggu kedua aku memulakan semester 5 kat UPSI ni. hm... cepat je rasa masa berlalu. Hari ni juga, buat pertama kali jugak akhirnya aku dapat belajar bahasa mandarin komunikasi. Alhamdulillah. Boleh tahan jugak penatnya nak masukkan subjek ni dalam list subjek semester ni. Masalahnya, ramai yang nak ambil subjek ni. so, masa minggu daftar kursus sem lepas aku tak sempat masuk dalam list. Bukak semester baru aje, dah tak dapat nak tambah online. jumpa penyelaras, pergi kat bhg. akademik... tengok jadual yang tak bertindan... phew~ akhirnya... dapat jugak!!! yay~

So, aku tak berkesempatan pergi kelas pertama. tertinggal sikit lah. tapi insya Allah mampu utk ikut pelajar2 yang dah advance seminggu. masuk2 kelas tadi, kena perkenalkan diri. Pastu, salah sorg antara aku dgn syah kena jadi banzhang. hahaha. banzhang (sebutan dia panchang) maksudnya ketua kelas. Sebab mggu lepas banzhang yang dah dilantik gugurkan subjek ni, jadi kena lantik yang baru. Mungkin kena lantik banzhang dalam kalangan lelaki, maka student lelaki hanya aku dengan syah td. hahaha. Diorang lantik aku. Layan sudah...

So, belajar Bahasa Mandarin Komunikasi ni memang menarik! Untuk yang lidah jeras tu, ni la masanya melembut kan lidah... hehehe.

"Da jia hao! wo shi zulfadli. wo er shi liu sui. wo lai zi Negeri Sembilan."

;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...