Friday, January 22, 2010

Jumaat~ Misteri bakal tersingkap!


Salam n hye all~

Hari ini hari Jumaat. Hari ini bakal menyaksikan barisan calon yang akan bertanding dalam Pilihan Raya Kampus (PRK) 2010 UPSI. Aku sejak awal lagi tak sabar menanti siapa yang akan bertanding. Walaupun beberapa nama yang pada mulanya cuba berselindung, tetapi setakat ni aku yakin 99.9% bertanding. Ada yang bertanya, aku tak bertanding ke? Hahaha. Aku tak terlibat dengan kem kepimpinan yang HEP anjurkan. Jadi, Aku takkan bertanding.

Khabarnya, masing2 akan ada 'tagline' baru. RAHSIA! seorang kawan beritahu dan minta aku tunggu sampai jumaat. KAHKAHKAH. Apa la yang rahsia sangat tu ye??? Kalah PRU Malaysia.

Setiap kali PRK, maka akan ada isu hangat, kejadian hangat dan macam-macam perkara yang hangat berlaku. Itu pun aku akan nantikan. Muahahahaha.

Baru2 ni, aku terlibat dengan pengucapan awam (speaker corner). Ye la, katanya speaker corner ni akan dihidupkan semula. Yang berucap boleh dikatakan ada yang dari aliran kanan, kiri dan bebas. Apapun aku tertarik kepada beberapa speaker yang cuba menghentam rakan2 MAHAsiswa yang hanya tahu berkata2 sedangkan tidak merasai kesusahan bekerja. Jadi, katanya rasakan dahulu bagaimana mengetuai sesuatu projek baru boleh kata itu ini. KAHKAHKAH. Well, mungkin dia pandai buat kerja. Tapi, hebatkah dia memimpin???

Kita kena sedar, MPP ni satu badan kepimpinan pelajar. Kewujudannya adalah untuk memimpin pelajar. Bukan buat kerja ikut arahan satu pihak (tak payah disebut namanya) dan prioriti ke atas rakan2 MAHAsiswa letak pada kedudukan paling bawah. Dia cuba sampaikan yang dia boleh buat kerja. So, jadilah pekerja/orang suruhan yang baik nanti ok! KAHKAHKAH.

Ada juga yang macam terdesak sampai nak cari wakil calon pun susah. Huh~ takkan tangkap muat kot??? Jangan nanti kemudian hari menyesal dah la. Wakil calon tu kena kuat. Lemah wakil calon, lemah la semuanya.

Waaaaah~ Tak sabar sungguh menanti fajar menyinsing. Aku akan cuba ulas berkenaan PRK kali ni. Baik aliran kanan mahupun aliran kiri, bersedialah untuk dikritik! :)

p/s: teringat juga satu speaker yang terpekik2 berucap sampai pedih telinga aku. Gaya tak tumpah macam Ibrahim Ali. KAHKAHKAH~

2 comments:

Hana Gracabelle said...

cambes je..aku tunggu rr..

iliani said...

excited gila u, sabar2 la yek ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...