Thursday, January 28, 2010

The tribe has spoken~

Salam n' hye all!!!

Alhamdulillah, Pilihan Raya Kampus UPSI pada kali ini sudah selesai. Kemenangan telah diumumkan. Blog yang terkenal di UPSI, UPSIkini kelihatan pantas membuat liputan berkenaan keputusan pilihan raya kali ini.

Alhamdulillah, dapat juga aku merasai bahang pilihan raya kali ni. Seronok juga melihat para calon membentangkan manifesto, merayu undi dan menunjukkan kekuatan dengan membawa para pengikut masing-masing.

Mungkin ramai juga yang terkejut dengan kecenderungan aku menyokong barisan Mahasiswa Pendidik. Tak perlu aku beri penjelasan. Ini politik kampus. Bukan Pilihan Raya Umum. Aku ingin menikmati kemeriahan minggu yang dirancang khusus buat MAHAsiswa.

Aku dan kawan-kawan turun padang melihat kempen-kempen. Macam-macam ragam. macam-macam manifesto. Macam-macam retorik. Ada yang menjengkelkan, ada yang menggelikan hati, ada yang memeningkan juga. :)

Rapat umum memang jadi medan MAHAsiswa berkumpul dan memperlihatkan kecenderungan sokongan masing-masing. Aku ditegur kerana bawa kawan-kawan dengan seragam hitam. Kami tak cari pasal. Kami hanya mahu menikmati acara istimewa buat MAHAsiswa!

Ringkasnya, tahniah buat yang menang. Usah berhenti berjuang buat yang tewas. Memang benar terdapat dua aliran yang jelas kelihatan. Namun, anda telah dipilih oleh kami. Sekarang bukan masa bersengketa. Sekarang masa untuk menunaikan janji. Tak perlu dibawa-bawa provokasi-provokasi minggu berkempen. cukup-cukuplah. Cuma buat yang sudah mendapatkan kemenangan yang diimpikan, usah mendabik dada ya. Aku sedar, ada yang jelas kelihatan ceteknya ilmu politik dalam diri calon sehinggakan terlalu emosi. jadilah seorang yang profesional. Ini politik. Orang tidak menyokong kamu. Bukan membenci dan memutuskan ukhwah. Cuba berubah ya!

Apapun, Pilihan raya kali ini keseluruhannya sederhana. Tiada kejutan mahupun strategi politik yang 'bombastic'. Bersedia juga nak hadapinya. Tapi tak ada nampaknya.

Ok, masa untuk bekerja wahai rakan-rakan yang diberi mandat~ :) semoga berjaya!!!
Insya Allah, Amin~

antara yang sempat dirakam:















No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...