Monday, January 28, 2013

Minggu Tamat - Weekend

Assalamualaikum & hi~

Untuk kali keempat dalam bulan Januari, hujung minggu masih memerlukan aku ke sekolah. hohoho. Aku masih menanti hujung minggu manakah bakal beri peluang aku duduk kat rumah tanpa dipanggil bekerja kat sekolah. :p 

Untuk hujung minggu yang baru melabuhkan tirai semalam, aku perlu jadi fasilitator untuk kursus Pembimbing Rakan Sebaya Sekolah. Kursus bermula pukul 8 malam hari Jumaat dan berakhir jam 5 petang hari Sabtu. Perlu bermalam di sekolah. :)

Kursus ni taklah stress. Pengisian pun menarik dengan beberapa sesi Latihan Dalam Kumpulan (LDK) dan ceramah. Malam tu para peserta dibawa ke belakang asrama perempuan dan sekitar tepi padang. Matlamatnya supaya diorang rasa saat keseorangan. Nampak la majoriti muka ketakutan. Macam2 ayat aku dengar dari mulut masing2, Tapi alhamdulillah, tiada kejadian yang tak diingini berlaku walaupun memang aku akui tempat itu ada 'penghuni' nya. 

Ngantuk sebab persiapan Maulidur Rasul tak hilang lagi. Tambah dengan jadi fasilitator. Kesan dia, lepas solat Zuhur, aku baringlah kejap kononnya. Sekali terlena sampai jam 3.00. Adoi. Cuci muka, pergi ke dewan kaunselor sekolah kata tak sampai ati nak kejut aku. hehe. Terima kasihlah, sebab dapat recharge tido, :p

Kami balik rumah sekitar 3.30 tapi majlis belum selesai. Majlis penutup tak perlukan fasilitator, jadi lebih baik balik. Dapat rehat!

Rupanya hari Sabtu tu ada Karnival Kejiranan di kawasan rumah aku. Siangnya ada sukaneka. Malamnya ada pertandingan karaoke. Rupanya Arafat kawan aku dijemput jadi juri malam tu. Dia pulak ajak aku join jadi juri. Pucuk dicita ulam mendatang! Hahaha. Pasti shiok!

Malam tu ramai juga lah yang datang memeriahkan majlis. Tetamu VIP mcm biasa, Dato' Sebastian Ting. Ada sekitar 8-10 orang peserta rasanya. Yang menang malam tu adik beradik. Rupanya jiran Arafat. Tapi jangan risau, tak berat sebelah okay! :D

Untung jadi juri, dihidangkan makanan, nak balik diberi sikit saguhati. Alhamdulillah.  Rezeki kan? 

Hujung minggu yang padat. Ahadnya aku ke Taman Bulatan, berjoging. Lepas tu rehat puas2 sambil siapkan kerja yang berlambak2. :D

Pelajar di belakang asrama

aktiviti dalam kumpulan

membina menara

bergambar kenang-kenangan

Petandingan Karaoke Rukun Tetangga RPR Bt. 6

Juri! :D





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...