Friday, February 15, 2013

Jalan-Jalan: Miri Crocodile Farm


Assalamualaikum + hi all~

Semalam kami cikgu-cikgu Semenanjung yang tak pulang bercuti Tahun Bari Cina melawat ke Taman Buaya Miri yang letaknya di Kualam Baram. Tak la jauh sangat, sekitar 10 km dari Lutong. For me, it was my first time going there. :D

Taman buaya ni boleh tahan la keluasannya. Bukan setakat menempatkan buaya-buaya, ada juga zoo mini yang menempatkan burung-burung, beruang, rusa, monyet, landak, ular, dan pelbagai hidupan yang boleh kata 'rare' juga!

Masa kami sampai, buaya-buaya dah diberi makan. nak tunggu sekitar 2 jam lagi baru dapat tengok buaya-buaya tu diberi makan semula. Malas nak tunggu, lepas pusing-pusing keliling zoo mini, kami pun keluar dari taman buaya untuk makan tengahari. Dah macam piknik, cikgu-cikgu perempuan dah siapkan makanan dari rumah. Nasi + kari ayam + sayur kangkung + sambal ikan bilis + sayur bendi + sambal belacan + roti jala! Walao! terbaekkklah. #hapyfamily :D

Makan sampai 3 round, buat perut aku memulas tak lama kemudian. Mujur ada masjid kat kampung sebelah. Hahahaha. Solat zuhur terus.

Next trip? Insya Allah. Brunei. Wait ya! ;)

pengembaraan bermula!

ikan piranha

sangat besar :D

macam naga

tiong emas. "assalamualaikum". "hello".

anak kambing yang comel. Kita snap dia datang.

anak beruang merengek. Mintak dukung kot? ;p

lunch. picnic style :D

Enjoy video: 



2 comments:

nizamsani said...

ada haiwan lain juga rupanya.

fadly amzar said...

macam-macam ada, tuan. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...