Friday, February 15, 2013

Sarapan @ Pakcik Wan Cafe


Assalamualaikum + hi all!

Bangun pagi, perut pun berbunyi. Mintak diisi. :D

Dah lama aku teringin nak ke Pakcik Wan Cafe. Dulu tak terasa pun nak pergi walaupun ada terbaca kat satu blog dia punya mee kolok sedap. Tapi sejak sorang student aku bagitau makanan kat situ sedap, cepat sold out (sebab dia kerja part time hujung minggu kat situ) maka aku pun berhajatlah untuk menikmati makanan di Pakcik Wan Cafe.

Maka pagi tadi dengan bersemangatnya aku keluar sekitar 8.45 pagi sorang2 ke sana. Hari cuti. malas nak gegar kawan2 yang sedia maklum sedang menikmati masa rehat berkualiti :D haha.


Sampai2 di Lutong, mata berkaca-kaca sebab kedainya buka. Dah beberapa kali pergi tapi hampa. Kedai tutup. Ada rezeki hari ni nampaknya. Hoho, ramai sungguh orang nak sarapan. Sampai tunggu kat luar kedai. Maka aku pun bersama-sama orang yang menunggu meja kosong menanti dengan sabar siapa2 yang dah abis makan untuk angkat kaki. :D Nampaknya tak ada.


Sabar. Sabar. Sabar

Tak ada juga. Ada la 2 orang kat depan aku yang kelihatannya dah lama abis makan tapi masih nak sembang2. Sabar lagi....

Sampai akhirnya tak dapat sabar, aku order untuk tapau sahaja la. Tak kempunan, hati pun tak sakit. Hahaha. Maka aku pun orderlah nasi lemak + ayam. Damage: RM4.50


Komen: Nasi lemak ok, cuma dah agak sejuk. Tapi ayam dia sedap! Tak tau la apa nama ayam berkuah tu. Lupa nak mintak bahagian dada. Balik-balik, buka bekas tapau tengok bahagian paha. Adehhh. Gagahkan juga makan, tapi series sedap!:D Kalau lah bahagian dada, pasti lebih nikmat! :D haha

Okay, rekomen kat korang Pakcik Wan Cafe @ Lutong. Next time boleh try mee/kuetiow dia pulak. Khabarnya the one and only kuetiow sapi kat sana. :)

Tatata!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...