Friday, April 17, 2009

Thank you very much... Puan Kalsum Umar

3.00 petang

kelas terakhir subjek 'Masyarakat Malaysia'.

awal2 lagi aku rasa cemas. cuak. risau. mcm mana kelas last ni? setelah apa yang terjadi masa perjumpaan pelajar AT58 dgn fakulti n' bhg. akademik.

Puan masuk lambat sket. tanya brapa ramai lagi yg belum settle public speaking.
-angkat tangan- huhuhu. ramai lagi!!!! nasib baik aku da settle. Alhamdulillah~

So, org pertama ke depan- sukarela.
few topics yang dibicarakan tadi- PPSMI, Filem Malaysia, Isteri 'Makan Luar', Buang bayi, dan mcm2 lagi.

6.00 petang

yang terakhir bagi speech berenti. puan bagitau topik apa yang tak perlu dibaca. pastu bagi sket kata2 akhir. antaranya,puan tekankan perkataan 'RASIONAL'-sindir beb!
kena basuh skett time ujung-ujung tu.

then last skali puan kata...

"saya halalkan segala ilmu saya pada awak semua"

"saya halalkan umpat, caci, maki awak kat saya"

"saya harap awak semua berjaya dalam peperiksaan"

terkedu aku mendengarnya.

rasa nak bangun... n cakap kat puan, saya nak mewakili rakan-rakan bahawa kami mengharapkan puan menganggap semua soalan yang sungguh tak matang adalah pandangan peribadi dan bukan menunjukkan pandangan keseluruhan at58. tapi, sebab ada dak-dak sejarah... pendidikan Islam... n Kemahiran hidup. aku takkan tunjukkan kelemahan AT58 kat diorg!

then... most of girls turun. salam n peluk puan. saat yg agak sedih la.

lepas semua kawan2 pompuan salam n peluk puan, aku pun cuba explain. mintak puan lihat semua soalan yg tak bijak sebagai pendapat peribadi. trus terang, aku takut sangat2 pe yang jadi bagi kesan kat kawan2 lain. termasuk aku! dah la exam nak dekat... tp Alhamdulilah. puan faham pe yg aku nak sampaikan. Puan puji the whole team yang prepare utk majlis jugak. :)

Hm, mungkin puan tak ajar kami lagi... papepun, aku doakan puan sukses sentiasa.

Thank you very much Puan!!! ;)

1 comment:

juz kawaii said...

puan kalsum sgt beshhh~
hehehe!
die ajar hugungan sahsiah for us!
besh2! *__*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...